Compass Group wordt Official Partner en Foodpartner voor minimaal vijf seizoenen en treedt bovendien toe tot Innovatieplatform.
FC Utrecht heeft een meerjarig partnership afgesloten met het wereldwijd opererende Compass Group. Het bedrijf, dat onder meer verrassende hospitality oplossingen biedt op het gebied van food en services voor verschillende segmenten, is met ingang van komend seizoen voor vijf jaar aan de Utrechtse FC verbonden als Official Food Partner.
In Compass Group heeft FC Utrecht een exclusieve partner gevonden voor food, drink en events in het hoofdgebouw van Stadion Galgenwaard; zowel op wedstrijddagen als wanneer er niet wordt gevoetbald in het iconische stadion aan het Herculesplein. FC Utrecht kan dankzij de samenwerking met Compass Group een volgende stap zetten in de service en kwaliteit op het gebied van hospitality.
Als onderdeel van de meerjarige samenwerking, met ingang van de jaargang 2022/2023 wordt Compass Group Nederland ook FC Utrecht’s exclusieve partner voor de doorontwikkeling van het thema Food binnen de strategische pijlers van de club. Daarnaast wordt de voeding verzorgd op Topsportcentrum Overvecht en Sportcomplex Zoudenbalch voor de spelers en stafleden van het eerste elftal, Jong FC Utrecht en de FC Utrecht Academie. Als exclusieve partner treedt het bedrijf toe als Innovatiemember tot FC Utrecht Next. Dat is een netwerk van kennisinstellingen en innovatieve bedrijven die kennis en kracht bundelen om op vier thema’s te innoveren: Stadionontwikkeling, gebiedsontwikkeling Maarschalkerweerd, Traiectum Sportcampus en het FC Utrecht Soccer Lab.
“De meerjarige samenwerking met Compass Group stelt ons in staat onze service en kwaliteit op het gebied van hospitality naar het volgende niveau te tillen”, zegt Financieel & Operationeel Directeur Edo Keuning van FC Utrecht. “Daarnaast geeft de combinatie van de wereldwijde kennis en ervaring op gebied van sportvoeding van Compass Group en de kennis en ervaring van onze technische staf veel mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en innovaties op het gebied van sportvoeding en performance voor ons eerste elftal, Jong FC Utrecht en de FC Utrecht Academie. Het feit dat we ons voor minimaal vijf seizoenen hebben gecommitteerd, zegt veel over het wederzijdse vertrouwen en de energie om samen aan de slag te gaan.”
“We zijn verheugd om samen te gaan werken met FC Utrecht en hun gasten een exclusieve culinaire ervaring te kunnen gaan bieden,” vult Dieuwke Moerman, Director Sales & Marketing bij Compass Group, aan. “Deze samenwerking is een perfect voorbeeld van hoe er altijd nieuwe mogelijkheden zijn om de servicekwaliteit te verbreden en het naar een hoger niveau te tillen. We zijn ervan overtuigd dat spelers, stafleden en gasten aangenaam verrast zullen zijn.”